Αρχική σελίδα » Εκπαίδευση » Επιμορφωτικές δράσεις

Επιμορφωτικές δράσεις

  • Συμμετοχή του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο 1ο Εργαστήριο Καινοτομίας για το Κλίμα της UNICEF (20-22/03/2024). Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετείχε στο 1ο Εργαστήριο Καινοτομίας για το Κλίμα που πραγματοποιήθηκε από τη UNICEF σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Κλιματικής Διακυβέρνησης & Κοινωνικής Οικονομίας του Δήμου Αθηναίων, στις 20-22 Μαρτίου 2024. Κατά τη διάρκεια του τριήμερου διαδραστικού εργαστηρίου, νέοι και νέες ηλικίας 15-24 ετών από την Περιφέρεια Αττικής συζήτησαν τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και πρότειναν λύσεις για την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων στην κοινότητά τους. Ο συντονισμός του εργαστηρίου βασίστηκε στο διεθνώς αναγνωρισμένο Πρόγραμμα UPSHIFT, το οποίο υλοποιείται σε 43 χώρες, και τώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με στόχο την ενδυνάμωση των νέων, μέσω ανάπτυξης δεξιοτήτων, κοινωνικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας. Οι πιο πρωτότυπες και ρεαλιστικές ιδέες που προτάθηκαν από ομάδες που συμμετείχαν στο εργαστήριο επιλέχθηκαν από κριτική επιτροπή, για να παρουσιαστούν από μέλη τους στο πλαίσιο του “9th Our Ocean Conference”, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα (15-17 Απριλίου 2024). Εκ μέρους του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στη δράση συμμετείχε η Εύη Κακαρούχα, με ρόλο μέντορα για τις ομάδες και μέλους της κριτικής επιτροπής.
  • Ημερίδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία & Επιστήμη των Πολιτών. Δράσεις και προοπτικές» (18/02/2023). Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ διεξήγαγε ημερίδα με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία & Επιστήμη των Πολιτών. Δράσεις και προοπτικές», η οποία απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, στελέχη εκπαίδευσης (Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/-τριες Σχολικών Μονάδων, Υπευθύνους και μέλη Παιδαγωγικών Ομάδων ΚΕΠΕΑ, Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων), καθώς και σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές. Μέσα από την ημερίδα επιδιώχθηκε αφενός η γνωριμία των συμμετεχόντων με το πεδίο της Επιστήμης των Πολιτών και πώς αυτό συνδέεται με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και αφετέρου η ενημέρωσή τους για τις μέχρι τότε πρωτοβουλίες και δράσεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud, αλλά και για τις προοπτικές που δημιουργούνται στο πλαίσιο του νέου εκπαιδευτικού Δικτύου που συντονίζει το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ.
  • Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών» (10/02/2023). Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud, οργάνωσε και υλοποίησε επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς του νομού Αργολίδας με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία & Επιστήμη των Πολιτών: Δράσεις και Προοπτικές». Η διοργάνωση έγινε με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας και σε συνεργασία με το 3ο Δημοτικό Σχολείο Άργους. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν από τη Μαρία Δασκολιά και τους συνεργάτες Νάγια Γρίλλια και Δημήτρη Γκότζο α) οι μέχρι σήμερα δράσεις και οι νέες δυνατότητες συμμετοχής στο εκπαιδευτικό δίκτυο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών», β) τα Παρατηρητήρια Πολιτών για τη βιοποικιλότητα και την περιβαλλοντική ποιότητα Pl@ntNet, MINKA και OdourCollect και γ) παραδείγματα εκπαιδευτικών σεναρίων που σχεδιάστηκαν από συνεργάτες της Ομάδας Έργου και έχουν υλοποιηθεί σε σχολεία. Το δεύτερο μέρος του σεμιναρίου περιλάμβανε δραστηριότητες, συζήτηση σε ομάδες και αναστοχασμό στην ολομέλεια σχετικά με το πώς μπορούν εκπαιδευτικοί να εντάξουν δημιουργικά τα Παρατηρητήρια Πολιτών στην εκπαιδευτική πράξη, καθώς και η συνεργατική επεξεργασία προτάσεων/ιδεών για νέα σχολικά προγράμματα και δραστηριότητες.
  • Συμμετοχή σε κύκλο σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ARSINOE (08/02/2023). Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετείχε ύστερα από πρόσκληση στον κύκλο σεμιναρίων “Training for Trainers-T4T” που διοργάνωσε το ΕΛΙΑΜΕΠ στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ARSINOE. Παρουσιάστηκαν δράσεις, παραγόμενα και αποτελέσματα της συμβολής του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ στο έργο Cos4Cloud με αντικείμενο την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία, όπως το συνολικό πλαίσιο για τις «Δράσεις για την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών στη σχολική Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud» (Μαρία Δασκολιά), τα «Παρατηρητήρια Πολιτών στο έργο Cos4Cloud και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους στη σχολική εκπαίδευση» (Δημήτρης Γκότζος), ο «Συνεργατικός σχεδιασμός εκπαιδευτικών σεναρίων για την ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών σε σχολικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία» (Άννα Τρίγκατζη) και τρεις μελέτες περίπτωσης που υλοποιήθηκαν σε σχολεία με διαφορετική θεματολογία και ηλιακές ομάδες μαθητών (από την Ματρώνα Παππά, την Ζαχαρένια Δασκαλάκη και την Άννα Τρίγκατζη). Τέλος, την εκδήλωσε έκλεισε η Μαρία Πλιώτα παρουσιάζοντας το νέο εκπαιδευτικό δίκτυο συνεργασίας και κοινής δράσης «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών» που ίδρυσε το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ (Μαρία Πλιώτα). Το webinar παρακολούθησαν περισσότεροι από 60 εκπαιδευτικοί καθώς και συνεργάτες και ερευνητές της ομάδας έργου ARSINOE.
  • Συμμετοχή με εισήγηση στην επιμορφωτική εκδήλωση του Κ.Ε.ΠΕ.Α. του Μητροπολιτικού Πάρκου Α. Τρίτση (28/01/2023). Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης υποστήριξε με κεντρική εισήγηση που πραγματοποίησε η Μαρία Δασκολιά την πρώτη επιμορφωτική εκδήλωση του νεοσύστατου Κ.Ε.ΠΕ.Α. του Μητροπολιτικού Πάρκου Α. Τρίτση με τίτλο: «Το Μητροπολιτικό Πάρκο Αντώνη Τρίτση ως πεδίο Εκπαίδευσης για την Αειφορία». Η Μ. Δασκολιά παρουσίασε τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Α/βάθμιας Γ΄ Αθήνας, Β/βάθμιας Γ΄ Αθήνας, Α/βάθμιας Δ΄ Αθήνας και Β/θμιας Δ΄ Αθήνας που συμμετείχαν στην επιμορφωτική συνάντηση το θέμα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και επιστήμη των πολιτών στα αστικά πάρκα: Παιδαγωγικές συνέργειες και μαθησιακές ευκαιρίες με στόχο την αειφορία».
  • Συμμετοχή του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε συνάντηση εργασίας για τη δημιουργία διακρατικού Δικτύου Σχολείων για την Επιστήμη των Πολιτών και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (11/11/2022). Το ΕργΠΕ συμμετείχε σε συνάντηση εργασίας με θέμα “Innovative tools to introduce environmental citizen science projects into schools”, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη. Οι κ.κ. Μαρία Δασκολιά και Μαρία Πλιώτα παρουσίασαν πρωτοβουλίες και δράσεις του ΕργΠΕ στο πλαίσιο του έργου Cos4Cloud και συζήτησαν πάνω σε πιθανές συνεργασίες μεταξύ σχολείων της Βαρκελώνης και της Αθήνας. Στη συνάντηση συμμετείχαν οι Ισπανοί εταίροι του έργου, καθώς και άλλοι φορείς που σχετίζονται με την εκπαίδευση στην πόλη της Βαρκελώνης.
  • Ευρωπαϊκό Σεμινάριο από το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο του έργου Cos4Cloud (22/10/2022). Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης διοργάνωσε ευρωπαϊκό workshop, με τη συνεργασία του Instituto de Ciencias del Mar του Εθνικού Συμβουλίου Επιστημονικής Έρευνας της Ισπανίας (ICM-CSIC), στο πλαίσιο του έργου Cos4Cloud. Το workshop, με θέμα “Innovative tools to introduce environmental citizen science projects into school”, πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών (Κτήμα Συγγρού). Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί των Διευθύνσεων Αττικής, που υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Επιστήμης των Πολιτών στα σχολεία τους με την υποστήριξη και καθοδήγηση του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ, καθώς και μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΚΠΑ.
  • Επιμορφωτικό Σεμινάριο του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Δραπετσώνας με τη συνδιοργάνωση και συμμετοχή του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ (20-21/05/2022). Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ ήταν μεταξύ των κύριων διοργανωτών του διήμερου επιμορφωτικού σεμιναρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς με θέμα «Οι μνήμες της βιομηχανικής κληρονομιάς συναντούν την Επιστήμη των Πολιτών στα Λιπάσματα της Δραπετσώνας. Το σεμινάριο, που είχε θεωρητικό και πρακτικό-βιωματικό μέρος, οργανώθηκε με την κύρια ευθύνη του ΚΠΕ Δραπετσώνας, και με τη συμμετοχή του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, του 6ου ΠΕΚΕΣ Αττικής και των Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ Β΄ Αθήνας και Πειραιά. Η Μαρία Δασκολιά πραγματοποίησε εισήγηση με θέμα «Επιστήμη των Πολιτών και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία: προωθώντας συνέργειες στο σχολείο προς όφελος της επιστήμης, του περιβάλλοντος και της εκπαίδευσης». Και ο Δημήτρης Γκότζος παρουσίασε τη χρήση και αξιοποίηση των Παρατηρητηρίων Πολιτών Natusfera, Pl@ntNet και OdourCollect του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud στο οποίο το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ συμμετέχει ως επίσημος εταίρος. Με την καθοδήγηση της ομάδας του ΕργΠΕ, κατά τη δεύτερη ημέρα πραγματοποιήθηκε δραστηριότητα μελέτης πεδίου στον πρώην βιομηχανικό χώρο του εργοστασίου λιπασμάτων με καταγραφή της βιοποικιλότητας της περιοχής με το Pl@ntNet και της ρύπανσης οσμών με το OdourCollect, και μικρής κλίμακας δράση Bioblitz.
  • Εξ Αποστάσεως Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα «Το σχολείο ως κόμβος για τον μετασχηματισμό του συστήματος τροφίμων» (18/05/2022). Η Δ/νση σχολείων της «Ελληνογερμανικής Αγωγής» διοργάνωσε εξ αποστάσεως επιμορφωτική ημερίδα, στην οποία συμμετείχαν με εισήγηση μέλη της Ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ. Συγκεκριμένα, οι Δημήτρης Γκότζος, Μαρία Πλιώτα και Μαρία Δασκολιά μίλησαν με θέμα «Τροφή για μάθηση ή μάθηση για την τροφή; Αξιοποιώντας την Επιστήμη και τα Παρατηρητήρια Πολιτών σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες δημιουργίας σχολικών λαχανόκηπων».
  • Διαδικτυακό Επιμορφωτικό Σεμινάριο από το ΕργΠΕ (13/04/2022). Το ΕργΠΕ διοργάνωσε διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Επιστήμη των Πολιτών και Εκπαίδευση για την Αειφορία», σε συνεργασία με τους Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των ΔΠΕ Β΄ Αθήνας και Ανατολικής Αττικής και ΔΔΕ Β΄ και Γ΄ Αθήνας για εκπαιδευτικούς των Διευθύνσεων. Σε αυτό συμμετείχαν με τις ακόλουθες εισηγήσεις: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών Πλαίσιο και δυνατότητες για δράσεις στο πλαίσιο του έργου Cos4Cloud» (Μαρία Δασκολιά), «Χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία των Παρατηρητηρίων Πολιτών του Cos4Cloud» (Δημήτρης Γκότζος), «Τα Σενάρια του Cos4Cloud και η εφαρμογή τους στο σχολείο» (Βαρβάρα Πετρίδου), Προτάσεις για παιδαγωγική αξιοποίηση του Pl@ntNet (Βέρα Βορύλλα) και «Ιδέες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ΠΕ με την αξιοποίηση εργαλείων των ΠΠ του Cos4Cloud» (Άννα Τρίγκατζη, Ματρώνα Παππά, Ζαχαρένια Δασκαλάκη). Το σεμινάριο παρακολούθησαν 35 εκπαιδευτικοί.
  • Διαδικτυακή Επιμορφωτική Δράση του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ σε συνεργασία με Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας (05/04/2022). Το ΕργΠΕ οργάνωσε και πραγματοποίησε τη διαδικτυακή επιμορφωτική δράση «Επιστήμη των Πολιτών, Ενεργή Πολιτειότητα και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία», σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας και με τη συμμετοχή περίπου 80 εκπαιδευτικών δημοτικών σχολείων που εμπλέκονται στην υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην ευρύτερη περιοχή. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν τα εξής θέματα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία και Επιστήμη των Πολιτών: Ενδυναμώνοντας τους μαθητές/τις μαθήτριες ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες στα σχολεία και τις κοινότητές τους» (Μαρία Δασκολιά), «Ψηφιακή Πολιτειότητα για το περιβάλλον και την αειφορία μέσα από τα Παρατηρητήρια Πολιτών του έργου Cos4Cloud» (Δημήτρης Γκότζος) «Από το σχολείο στη γειτονιά και την κοινότητα: ιδέες για υλοποίηση δραστηριοτήτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία με τη χρήση των εργαλείων της Επιστήμης των Πολιτών του έργου Cos4Cloud» (Ματρώνα Παππά, Μένια Δασκαλάκη και Άννα Τρίγκατζη).
  • Διαδικτυακή Επιμορφωτική Ημερίδα του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ με το ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Μακρινίτσας (04/04/2022). Σε συνεργασία και με την οργανωτική πρωτοβουλία και υποστήριξη του ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Μακρινίτσας το ΕργΠΕ πραγματοποίησε διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Τα βότανα στη ζωή μας - Επιστήμη των Πολιτών και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» που την παρακολούθησαν περισσότεροι από 600 εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης. Σε αυτή η Μαρία Δασκολιά  μίλησε για την «Επιστήμη των Πολιτών και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: μια αμοιβαία ευεργετική συνεργασία για τη φύση, την επιστήμη και την εκπαίδευση». Ο Δημήτρης Γκότζος συζήτησε για τις δυνατότητες των Παρατηρητηρίων Πολιτών του έργου Cos4Cloud για την αναγνώριση και καταγραφή των βοτάνων και των αρωματικών φυτών, και οι Άννα Τρίγκατζη, Ματρώνα Παππά και Μένια Δασκαλάκη παρουσίασαν «Σενάρια περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που στηρίζονται στα εργαλεία και τις τεχνολογίες  της ψηφιακής επιστήμης των πολιτών του έργου Cos4Cloud».
  • Συμμετοχή του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ σε Διαδικτυακό Επιμορφωτικό Σεμινάριο με τίτλο «Προφορική Ιστορία και σχολικό πρόγραμμα» (31.03.2022). Σεμινάριο με τίτλο «Προφορική Ιστορία και σχολικό πρόγραμμα» διοργανώθηκε από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης. Εκ μέρους της ομάδας του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ, η Άννα Τρίγκατζη παρουσίασε ένα εκπαιδευτικό σενάριο του Cos4Cloud και ένα σχολικό πρόγραμμα που συνδύαζε την επιστήμη των πολιτών και την προφορική ιστορία με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, στο πλαίσιο της εισήγησής της με θέμα «Εφαρμογές της προφορικής ιστορίας στην εκπαιδευτική πράξη».
  • Συμμετοχή του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ σε Επιμορφωτικό Σεμινάριο με τίτλο «Καλλιέργεια Νέων Δεξιοτήτων και Περιβαλλοντικής Συνείδησης στον Σχολικό Κήπο» (30.11.2021). Οι ΔΔΕ Β΄ & Γ΄ Αθήνας, διά των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διοργάνωσαν επιμορφωτικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με θέμα «Καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων και περιβαλλοντικής συνείδησης στον σχολικό κήπο». Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ εκπροσωπήθηκε από τη Μαρία Δασκολιά, τον Δημήτρη Γκότζο και την Άννα Τρίγκατζη, οι οποίοι παρουσίασαν το θέμα «Η Επιστήμη των Πολιτών στον σχολικό κήπο. Ιδέες και προτάσεις για εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τα Παρατηρητήρια Πολιτών του Cos4Cloud».
  • Διαδικτυακή Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα «Τα φαρμακευτικά και αρωματικά φυτά στη ζωή μας»  (30/03/2021). Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας δια του Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και της ενδυνάμωσης του έργου τους, υλοποίησε διαδικτυακή επιμορφωτική ημερίδα σε συνεργασία με το Κ.Π.Ε. Λαυρίου, τη Δ.Π.Ε. Αν. Αττικής και τις Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας και Αν. Αττικής με τίτλο «Τα φαρμακευτικά και αρωματικά φυτά στη ζωή μας» Οι κ.κ. Μαρία Δασκολιά, Δημήτρης Γκότζος και Άννα Τρίγκατζη  παρουσίασαν το θέμα «Καταγράφοντας αρωματικά φυτά και βότανα της περιοχής και τις ιστορίες τους. Μια διεπιστημονική πρόταση περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με προσεγγίσεις και εργαλεία της επιστήμης των πολιτών».
  • Εξ Αποστάσεως Επιμορφωτική Ημερίδα με τίτλο «Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή: μια επείγουσα εκπαίδευση» (10/03/2021). Οι Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής, δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διοργάνωσαν σύγχρονη από απόσταση (webinar) επιμορφωτική ημερίδα, με τίτλο «Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή: μια επείγουσα εκπαίδευση». Η Μαρία Δασκολιά, ως προσκεκλημένη εισηγήτρια στην εκδήλωση από τους διοργανωτές, παρουσίασε και ανέλυσε το θέμα «Ενδυναμώνοντας τον ρόλο των σχολείων στην εκπαίδευση απέναντι στην κλιματική αλλαγή». Την Ημερίδα παρακολούθησε πολύ μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών και στελεχών από όλη την Ελλάδα.
  • Επιμορφωτικό Σεμινάριο με τίτλο «Το Αγροτικό τοπίο ως πολιτιστική κληρονομιά» (31/01-01/02/2020). Ένα διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Το αγροτικό τοπίο ως πολιτιστική κληρονομιά» συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με τη συνεργασία του ΕργΠΕ, των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αττικής και του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και φιλοξενήθηκε στο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αθήνας. Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία, μέσα από διαλέξεις και βιωματικές ασκήσεις (ομαδοσυνεργατικές, πεδίου, θεματικά εργαστήρια), να (ανα)στοχαστούν πάνω στη σχέση του αγροτικού τοπίου με την πολιτισμική κληρονομιά, να διακρίνουν μετασχηματισμούς στο αττικό τοπίο, να δοκιμάσουν στην πράξη δραστηριότητες που μπορούν να αξιοποιήσουν σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία τους, και να διευρύνουν τα δίκτυα συνεργασίας μεταξύ τους. Το ΕργΠΕ εκπροσώπησε και συνέβαλε ως επιμορφώτρια στις εργασίες του η Εύη Κακαρούχα.
  • Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα «Πολιτισμός Περιβάλλον: Μουσείο και Σχολείο ενάντια στην Κλιματική αλλαγή» (07/12/2019). Η Δ/νση Π.Ε. Πρέβεζας και  η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας διοργάνωσαν επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Πολιτισμός Περιβάλλον: Μουσείο και Σχολείο ενάντια στην Κλιματική αλλαγή», η οποία έλαβε χώρα στο Αρχαιολογικό  Μουσείο Νικόπολης. Στην Ημερίδα συμμετείχε ως προσκεκλημένη εισηγήτρια η Μαρία Δασκολιά. Το θέμα της εισήγησης ήταν «Μαθαίνοντας για την Κλιματική αλλαγή στο Μουσείο. Δυνατότητες, προκλήσεις και επισημάνσεις».
  • Διεθνές Workshop “Curating climate - Museums as ‘contact zones’ of climate research, education and activism” (28-29/10/2019). Το Oslo School of Environmental Humanities (OSEH) διοργάνωσε διεθνές workshop με θέμα “Curating climate - Museums as ‘contact zones’ of climate research, education and activism”, στο οποίο η Μαρία Δασκολιά συμμετείχε με εισήγηση με τίτλο “Τhe psychology and pedagogy of climate change. What can museum communication professionals learn from it?”.
  • Διεθνές Ερευνητικό Σεμινάριο με θέμα “Theories and Methods in Environmental Humanities” (28-29/10/2019). Το Oslo School of Environmental Humanities (OSEH) διοργάνωσε Διεθνές Ερευνητικό Σεμινάριο με θέμα “Theories and Methods in Environmental Humanities”. Σκοπός του να συναντηθούν ερευνητές και διδακτορικοί φοιτητές από την Ευρώπη και τον κόσμο, για να παρουσιάσουν την πορεία και εξέλιξη της δουλειάς τους, αλλά και για να συζητήσουν πάνω στις μεθοδολογικές προκλήσεις και τις δυνατότητες που ανοίγει το νέο πεδίο των Περιβαλλοντικών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Στο σεμινάριο πήρε μέρος και συνέβαλε στις εργασίες του η Μαρία Δασκολιά, εκπροσωπώντας το ΕΚΠΑ και την Ελλάδα.
  • Σεμινάριο Εκπαιδευτικών με θέμα «Τα βότανα στη ζωή μας» (11-12/05/2018). Σεμινάριο με τίτλο «Τα βότανα στη ζωή μας» διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε από το ΚΠΕ Μακρινίτσας, τους Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΔΠΕ και ΔΔΕ Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής και Πειραιά και το ΕΠΑΛ Αναβρύτων. Στο πλαίσιο του σεμιναρίου, η Μαρία Δασκολιά παρουσίασε το θέμα «Επιστήμη των Πολιτών και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία. Ερευνώ-συμμετέχω-μαθαίνω για ζητήματα βιοποικιλότητας».
  • Σεμινάριο του ΚΠΕ Λαυρίου με θέμα: «Περιβάλλον και Ηθική: διερευνώντας αξίες, υιοθετώντας νέες οπτικές» (23-24/02/2018). Το ΚΠΕ Λαυρίου διοργάνωσε σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με θέμα: «Περιβάλλον και Ηθική: διερευνώντας αξίες, υιοθετώντας νέες οπτικές». Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο Ειδικό Γυμνάσιο - ΓΕ.Λ. Κωφών & Βαρηκόων και Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Αγίας Παρασκευής. Στο σεμινάριο συμμετείχε ως προσκεκλημένη εισηγήτρια η Μαρία Δασκολιά. Το θέμα της εισήγησής της ήταν «Παρατηρητήριο κατά της περιβαλλοντικής αδικίας: κοινωνική συμμετοχή και μάθηση υπέρ της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης».
  • Επιμορφωτική Ημερίδα «Παρουσίαση Δράσεων και Αποτελεσμάτων του Έργου S.A.M.E. WORLD» (07/12/2017). Στο πλαίσιο της επιμορφωτικής ημερίδας για την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού έργου  “S.A.M.E. WORLD”, η Μαρία Δασκολιά πραγματοποίησε παρουσίαση με θέμα «Παρατηρητήριο  κατά της Περιβαλλοντικής Αδικίας Youth4EJ. Προτάσεις παιδαγωγικής αξιοποίησης».
  • Επιμορφωτικό Βιωματικό Σεμινάριο με τίτλο «Δημιουργώντας ψηφιακές ιστορίες σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας στην πόλη» (21/03/2015). Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ (Μ. Δασκολιά) είχε την επιστημονική ευθύνη του σχεδιασμού και συμμετοχή με εισηγήσεις και συντονισμό εργαστηρίου (Μ. Δασκολιά, Ν. Γρίλλια, Μ. Πλιώτα) στο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο διάρκειας 8 διδακτικών ωρών, με τίτλο «Δημιουργώντας ψηφιακές ιστορίες σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας στην πόλη». Το σεμινάριο συνδιοργανώθηκε με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας.
  • Επιμορφωτικό Βιωματικό Σεμινάριο με τίτλο «Σχεδιάζοντας ένα ψηφιακό παιγνίδι με θέμα την αειφορία στην πόλη» (07/03/2015). Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ (Μ. Δασκολιά) είχε την επιστημονική ευθύνη του σχεδιασμού και συμμετοχή με εισηγήσεις και συντονισμό εργαστηρίου (Μ. Δασκολιά, Ν. Γρίλλια, Μ. Πλιώτα) στο Επιμορφωτικό Βιωματικό Σεμινάριο διάρκειας 8 διδακτικών ωρών, με τίτλο «Σχεδιάζοντας ένα ψηφιακό παιγνίδι με θέμα την αειφορία στην πόλη». Το σεμινάριο συνδιοργανώθηκε με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας.
  • Επιμορφωτικό Σεμινάριο με τίτλο «Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» (12-14/12/2014). Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ συμμετείχε με εισηγήσεις και συντονισμό εργαστηρίου (Μαρία Δασκολιά, Νάγια Γρίλλια)  στο 3ήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο που οργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νέας Κίου, με τίτλο: «Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Οργάνωση και υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης».
  • Σεμινάριο του Κ.Δ.Β.Μ.Π.Α. Λαυρεωτικής  με θέμα «Οι Νέες Τεχνολογίες στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία» (06-07/02/2014). Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ συμμετείχε με εισηγήσεις και συντονισμό δύο εργαστηρίων στο Σεμινάριο που οργανώθηκε από το Κ.Δ.Β.Μ.Π.Α. Λαυρεωτικής με θέμα «Οι Νέες Τεχνολογίες στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία». Τα δύο τετράωρα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν και συντονίστηκαν από τη Μαρία Δασκολιά, με τη συνεργασία των Νάγια Γρίλλια και Μαρία Πλιώτα, είχαν ως θέματα «Δημιουργώντας ψηφιακές ιστορίες σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας στην πόλη» και «Σχεδιάζοντας ένα ψηφιακό παιγνίδι για την αειφορία στην πόλη».
  • Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ΠΑΚΕ Αττικής (Ιούνιος 2011 – Φεβρουάριος 2012). Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ συμμετείχε στο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ΠΑΚΕ Αττικής (4ο Πρόγραμμα, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ) και στο 1ο Πρόγραμμα (ΑΣΠΑΙΤΕ) Επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου, με την Μαρία Δασκολιά. Στο πλαίσιο των επιμορφωτικών αυτών προγραμμάτων σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε κύκλος επιμορφωτικών συναντήσεων με αντικείμενο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία με την παιδαγωγική αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών», στο πλαίσιο της «Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία». Η επιμόρφωση απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς ΠΕ04 (ΕΠΕΑΕΚ Γ΄ ΚΠΣ).
  • Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ΠΑΚΕ Αττικής «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (Σεπτέμβριος 2008). Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ συμμετείχε στο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης ΠΑΚΕ Αττικής «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (ΕΠΕΑΕΚ Γ΄ ΚΠΣ), Γενικό και Ειδικό μέρος, που οργανώθηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ. Στο πρόγραμμα η Μαρία Δασκολιά σχεδίασε και πραγματοποίησε κύκλο επιμορφωτικών συναντήσεων με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ».
  • 1ο Θερινό Σχολείο στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία, με τίτλο «Εναλλακτικές Διδακτικές Τεχνικές στη Σύγχρονη Εκπαίδευση» (Ιούλιος 2007). Η Μαρία Δασκολιά συμμετείχε στην οργάνωση του προγράμματος του 1ου Θερινού Σχολείου στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Λευκάδα), με τίτλο «Εναλλακτικές Διδακτικές Τεχνικές στη Σύγχρονη Εκπαίδευση». Επίσης, ήταν υπεύθυνη για τη διδασκαλία της θεματικής ενότητας «Η τεχνική του αντιπαράθεσης απόψεων (debate)». (Επιστημονικός Φορέας: Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΚΕΜΕΠΕ).